روشنایی با چراغ های حیاطی و پارکی

نورپردازی و روشنایی محیط های بیرونی و فضاهای باز اهمیت بالایی دارد. به خصوص در زمان تاریکی هوا به وسیله ای نیاز داریم که بتواند برای ما روشنایی مدنظر را ایجاد کند. احتمالا اسم چراغ های حیاطی و پارکی به گوشتان آشنا باشد.

چراغ حیاطی و پارکی چیست؟

چراغی است که برای روشنایی و نورپردازی پارک ها، محیط خانه، فضای سبز، محیط های خیابانی و ویلا ها استفاده میشود. از جمله چراغ حیاطی یا چراغ پارکی میتوان به چراغ خیابانی، چراغ باغی و حتی چراغ دیواری اشاره نمود. چراغ های نام برده شده همگی از خانواده ی چراغ پارکی یا چراغ حیاطی هستند. این نوع چراغ ها بر روی پایه نصب میشوند. این چراغ ها بهترین نوع برای روشنایی و نورپردازی در خیابان و فضای سبز هستند. همینطور بهترین وسیله و روش برای محافظت از نورپردازی محیط های بیرونی مثل باغ ها و محیط های باز هستند. در ادامه ی این مقاله میخواهیم شما را با چراغ پارکی یا چراغ حیاطی آشنا نماییم.

اگر مایل باشید قسمت چراغ های حیاطی و پارکی شعاع دیدن حاصل فرمایید.

چراغ های حیاطی و پارکی شعاع

جنس و نوع چراغ ها چگونه است؟

این نوع پایه ها معمولا از یک ریخته گری آلمینیوم ساخته شده اند. اکثرا پایه ی این چراغ ها 2.40 متر می باشد. ظاهر این چراغ ها سلطننتی و شیک است. از چراغ های رنگی و ساده می توان برای بهتر و زیباتر شدن چراغ های پارکی و حیاطی استفاده
نمود. البته متناسب با مکانی که قصد استفاده از این چراغ هارا داریم میتوانیم بهترین حالت نور  را برای آنها در نظر بگیریم. مهمترین دلیلی که این چراغ هارا با دیگر چراغ ها متمایز می کند محدودیت نداشتن در استفاده در آنها می باشد. در واقع این چراغ ها هم در فصول سرد و هم در فصول گرم، در باران و برف گرد و غبار و رطوبت و…قابل استفاده هستند و مقاومت بالایی دارند.

کاربرد استفاده از چراغ پارکی یا حیاطی چیست؟

نباید از این اصل بگذریم که این چراغ های تنومند و زیبا که در کناره های خیابان در فصل سرما و گرما روشنایی بخش مسیرمان هستند علاوه بر کاربرد اصلی آن ظاهری زیبا به خیابان ها و شهرمان بخشیده اند.در این موارد تنها نباید به وجود تیرهای چراغ برق بسنده کرد. تیرهای چراغ برق به تنهایی سبب روشنایی کافی نمیشوند.

بنابراین میتوانیم با نصب چراغ پارکی یا حیاطی مناسب نور کم موجود را جبران نمود. در اکثریت مواقع این پایه ها را بلند طراحی نمیکنند بلکه طراحی پایه های چراغ حیاطی با توجه به محل قرار گیری انجام میشود. برای کاربرد این چراغ ها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

برای اطلاعات بیشتر در خرید سر پیچ لامپ کلیک کنید.

– کنترل هوشمند روشنایی

در هنگام نصب این چراع ها کنترل کننده ای هوشمند و پویا کار گذاشته میشود. بنابراین با وجود کنترل چند مرحله ای پویا و هوشمند چراغ های پارکی یا چراغ های حیاطی میتوانید ۴۰ درصد انرژی را در هر سال ذخیره و صرفه جویی نمایید. این مزیت مهم و فوق العاده ای می تواند باشد.

– هویت بخشیدن به وسیله ی نور پایه ی چراغ پارکی

تنها روشنایی بخشیدن به یک مکان هدف ما نیست. دکوراسیون و قرار گیری وسایل در یک فضا تنها با وجود یک نورپردازی درست و اصولی میتواند به چشم آید و در نظر اکثریت زیبا و جذاب به نظر برسد. رسیدگی و زیباتر کردن محیط زندگی تاثیر بسیاری در روحیه ی افرادی که در آن شهر
زندگی می کنند دارد. بنابراین با کمی دقت و سلیقه به چشم نواز کردن محیط زندگی مان کمک می کنیم.

 

چراغ های حیاطی و پارکی شعاع

مزایای استفاده از چراغ های پارکی و حیاطی برای خانه

احساس امنیت بالا

این چراغ ها نزدیک پنجره ها و درب ورود یک عامل بازدارنده برای حیوانات و مجرمان عمل میکنند. از همه مهم تر، شما میتوانید بدون مشکل در محوطه قدم بزنید بدون اینکه ترس از افتادن داشته باشید. نورپردازی منظره به ویژه برای کودکان و کنهسالان ضروری است.

فعالیت بیشتر در شب

با روشنایی مناسب در حیاط خود نیازی نیست شب ها در داخل خانه بمانند. به راحتی می توان فعالیت های داخل منزل را به بیرون برد و از هر متر از فضاهای باز محوطه نهایت استفاده را برد.

افزایش ارزش ملک

علاوه بر ایمنی بیشتر برای مسیرهای پیاده روی، با نور مناسب و ورودی های امن، یک سیستم نورپردازی با استفاده از چراغ حیاطی به جذابیت بیشتر محوطه ملک شما کمک فراوانی می کند. هر خانه ای یک ویژگی مخصوص حود را دارد ؛ ویژگی های خاصی مانند آبنماها، مجسمه ها، گیاهان خاص، آالچیق و به طور کلی معماری خانه تان را میتواند روشن کرد تا توجه را به جزئیاتی جلب نمود. در غیر این صورت همه این
ویژگی ها آنچنان به چشم نخواهند آمد. توجه به نورپردزی محوطه ارزش مالی و معنوی ملک شما را دو چندان میکند.

چراغ حیاطی و پارکی شعاعانواع سبک چراغ حیاطی

سبک های چراع های حیاطی را می توان بشکل زیر تفسیم بندی کرد.

  • سنتی
  • مدرن
  • معاصر
  • مزرعه ای
  • لوکس
  • و..

انواع چراغ حیاطی

از انواع چراغ های حیاطی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نورافکن
  • چراغ عرشه
  • چراغ ایستاده
  • چراغ مسیر
  • چراغ دفنی
  • چراغ دیواری
  • چراغ سرلولهای
  • انواع چراغ آویز یا سقفی
  • چراغ سردری یا سرستونی
  • چراغ چمنی

چند نکته درباره ی خرید چراغ های حیاطی

هنگام خرید این چراغ ها به موارد زیر نوجه کنید.

  • چراغ را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.
  • به متریال ساخت چراغ حیاطی توجه کنید.
  • چراغ حیاطی را از فروشگاه مطمئن و مارک معتبر خریداری کنید.
  • چراغ را براساس عملکرد و بعد زیبایی شناسی انتخاب کنید.

چه برندی از چراغ حیاطی را خریداری کنیم؟

یکی از پر آوازه ترین برند های حوزه روشنایی و نورپردازی برند شعاع است. چراغ های حیاطی شعاع علاوه بر داشتن کیفیت بی نظیر و داشتن درجه حفاظتی می توانند تمام نیاز های شما را پاسخ دهند. شما می توانید این چراع ها را از الکتروتات نماینده رسمی فروش محصولات شعاع تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

Main Menu