سیم کشی ساختمان

برق و الکتریسیته به جزو جدای ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده است و بدون آن زندگی مدرن غیر ممکن خواهد بود. سیم کشی اصولی و استاندارد ساختمان نقشی حیاتی در تامین برق و حفظ ایمنی ساکنین ایفا می کند. سیم کشی غیراصولی می تواند منجر به خطرات جبران ناپذیری مانند آتش سوزی، برق گرفتگی و اتصالی شود.

با این حال، برای اطمینان از اینکه سیم کشی به طور دقیق انجام می شود و تمام استانداردهای ایمنی لازم را برآورده می کند، استخدام متخصصانی که در برق رسانی ساختمان تخصص دارند، بسیار مهم است. همانطور که اشاره کردیم سیم کشی اصولی و استاندارد بسیار مهم است، لذا برای حل این مشکل سرویس سیم کشی ساختمان توسط متخصصان برقکار الکتروتات ارائه می‌شود. در ادامه درباره خدمات سیم کشی ساختمان، ساختمان هوشمند، سیم کشی روکار، توکار و تعمیر سیم کشی صحبت خواهیم کرد.

برقکاری و سیم کشی اصولی چه اهمیتی دارد؟

برقکاری و سیم کشی اصولی از ارکان اصلی ساخت و ساز هر بنا محسوب می شود. همین سیم کشی اصولی عملکرد بدون نوسان سیستم های الکتریکی، لوازم خانگی و دستگاه ها برقی شما را تضمین می کند. سیم کشی غیراصولی و ناایمن می تواند خطرات جبران ناپذیری مانند آتش سوزی، برق گرفتگی و اتصالی را به دنبال داشته باشد. از این رو، انتخاب یک خدمت دهنده معتبر و متخصص برای انجام این کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

برقکاری و سیم کشی اصولیالکتروتات چه خدماتی را در زمینه‌ برقکاری و سیم کشی ساختمان ارائه می ‌دهد؟

الکتروتات با سابقه درخشان در زمینه خدمات برق، الکتریکی و سیم کشی ساختمان طیف گسترده‌ای از خدمات سیم کشی ساختمان را به شرح زیر ارائه می دهد:

  • مشاوره و بازدید رایگان : متخصصان ما قبل از شروع هر گونه کار، به محل شما مراجعه و پس از بررسی کامل، بهترین راه حل را برای سیم کشی ساختمان شما ارائه می دهند.
  • سیم کشی روکار و توکار : با استفاده از بهترین متریال و تجهیزات، سیم کشی ساختمان شما را به صورت روکار یا توکار انجام می دهیم.
  • عیب یابی و رفع اتصالی : در صورت بروز مشکل در سیم کشی ساختمان شما، متخصصان ما به سرعت مشکل را عیب یابی و رفع می کنند.
  • برق کشی اضطراری : برای مواقعی که نیاز به برق اضطراری دارید، خدمات برق کشی اضطراری را ارائه می دهیم.
  • سیم کشی ساختمان هوشمند : با استفاده از جدیدترین تکنولوژی، سیم کشی ساختمان شما را به صورت هوشمند انجام می دهیم.

خدمات برقکاری و سیم کشی ساختمان الکتروتاتهمچنین اگر بخواهیم بصورت ریز تر به خدمات الکتروتات اشاره کنیم بدین صورت می‌شود:

  1. سیم کشی ارت : ایجاد مسیر اتصال برای جریان الکتریکی به زمین به منظور حفاظت از افراد و تجهیزات در برابر برق گرفتگی.
  2. اجرای سیم کشی روکار و توکار : عبور سیم‌ها از روی سطوح دیوار و سقف با استفاده از لوله‌های خرطومی برای سیم کشی روکار و عبور سیم‌ها از داخل دیوار و سقف به منظور زیبایی و نظم بیشتر در سیم کشی توکار. در ادامه درمورد انتخاب، مزایا و معایب سیم کشی توکار و روکار بیشتر صحبت کرده‌ایم.
  3. نصب انواع چراغ‌های روشنایی سنسوردار : نصب چراغ‌های روشنایی سنسوردار که با حس کردن حرکت یا نور، به طور خودکار روشن و خاموش می‌شوند.
  4. خدمات برق دزدگیر : نصب و اجرای مسیر برق سیستم‌های دزدگیر اماکن برای حفاظت از ساختمان در برابر سرقت.
  5. سیم کشی لوستر : از دیگر خدمات الکتروتات نصب و سیم کشی انواع لوستر و آویز سقفی می‌باشد.
  6. عیب‌یابی و تشخیص محل اتصال برق : یافتن و رفع اتصالی در سیم کشی برق ساختمان برای جلوگیری از خطرات احتمالی خدمت دیگری است که توسط الکتروتات انجام می‌شود.
  7. سیم کشی آنتن ساختمان : نصب و سیم کشی آنتن مرکزی ساختمان برای دریافت بهتر امواج تلویزیونی نیز توسط ما انجام می‌شود.
  8. نقشه کشی برق : طراحی و ترسیم نقشه سیم کشی ساختمان قبل از شروع کار برای اجرا به صورت اصولی.
  9. سیم کشی ساختمان یک طبقه : اجرای کامل سیم کشی برق یک ساختمان یک طبقه شامل سیم کشی روشنایی، پریزها، کولر، آیفون و…
  10. سیم کشی ساختمان هوشمند : نصب و اجرای سیم کشی سیستم‌های هوشمند برای کنترل روشنایی، سرمایش و گرمایش، درب‌ها و… از طریق تلفن همراه یا تبلت.
  11. اجرای سیم کشی موازی یا متوالی : بررسی محل و انتخاب روش مناسب برای سیم کشی بر اساس نیاز و نوع مصرف برق شما.

چرا برای برقکاری و سیم کشی ساختمان الکتروتات را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال که چرا برای برقکاری و سیم کشی الکتروتات را انتخاب کنیم، باید گفت که تمامی خدماتی که در بالا معرفی شدند توسط برقکاران با تجربه و استاد کار که توانایی های علمی و فنی کافی را دارند انجام می‌شود. مزیت های دیگر انتخاب الکتروتات برای سیم کشی ساختمان شمال موارد زیر می‌شود:

  • کیفیت و دقت : الکتروتات با استفاده از بهترین تجهیزات موجود در ایران، خدمات خود را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.
  • قیمت مناسب : الکتروتات با ارائه قیمت های منصفانه و رقابتی، سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد.
  • ضمانت کیفیت : الکتروتات خدمات خود را با ضمانت کیفیت ارائه می دهد تا خیال مشتریان از بابت کیفیت کار آسوده باشد.
  • تخصص و تجربه : تیم الکتروتات متشکل از برقکاران ماهر و باتجربه است که به تمام اصول و قواعد سیم کشی ساختمان آشنایی کامل دارند.

انتخاب الکتروتات برای برقکاری و سیم کشی ساختمان

سیم کشی ساختمان چه مراحلی دارد؟

سیم کشی و برق کاری ساختمان مانند سایر کارهای ساختمانی مراحل متعددی دارد. مرحله برق کاری در بعضی مواقع قبل از کاشی کاری و سفید کاری و در بعضی مواقع بعد از کاشی کاری و سفید کاری انجام می‌شود. به طور کلی شامل مراحل زیر می باشد:

طراحی نقشه سیم کشی

در این مرحله، نقشه سیم کشی ساختمان با توجه به نوع کاربری، تعداد طبقات و متراژ بنا طراحی و گام‌های بعدی با توجه به آن انجام می‌شود.

تهیه تجهیزات برقی مورد نیاز

در این مرحله، تجهیزات برقی مورد نیاز برای سیم کشی مانند سیم، کابل، لوله، کلید و پریز و … تهیه می شود. متخصصان ما از بهترین تجهیزات موجود در الکتروتات استفاده می‌کنند. اما شما نیز به ترجیح و نظر خود می‌توانید برای تهیه سیم و کابل و لوازم برقی دیگر از صفحه سیم و کابل انواع سیم های موجود را مشاهده و انتخاب کنید.

شیار زنی و لوله گذاری

در این مرحله، شیارهایی در دیوارها و سقف ایجاد شده و لوله های برق در داخل آنها قرار داده می شوند. در واقع سیم، داخل قوطی کشیده می‌شود و مستقیم قرار نیست با مصالح دیوار در تماس باشد. لوله گذاری از پوسیدگی سریع و اتصالی سیم‌ها جلوگیری می‌کند.

سوراخ کردن محل روشنایی‌های سقفی

این سوراخ کاری با ابزار مخصوص صورت می‌پذیرد و سقف آشپزخانه یا پذیرایی را برای نصب روشنایی و لوستر آماده می‌کند.

سوراخ کردن محل روشنایی‌های سقفی

کابل کشی

تا به این مرحله مقدمات لازم برای کابل کشی انجام شد. در این مرحله، سیم ها و کابل ها از داخل لوله ها عبور داده می شوند و به نزدیکی کلید پریزها و قوطی‌های روشنایی می‌رسند. کابل کشی را می‌توان اصلی ترین قسمت برق کشی ساختمان دانست.

نصب تجهیزات برقی

در این مرحله، تجهیزات برقی مانند کلید و پریز، تابلو برق ، جعبه فیوز و … در محل های مشخص شده در نقشه برق کشی نصب و تراز می شوند. سیم هایی که به نزدیکی این کلید و پریز ها و قوطی‌ها آوردیم نیز به آنها متصل می‌کنیم.

نصب تجهیزات برقی

تست و عیب یابی

پس از تکمیل سیم کشی، آزمایشات و بازرسی های کامل برای اطمینان از رعایت مقررات ایمنی و شناسایی هرگونه مشکل احتمالی انجام می شود.

این مراحل که در بالا توضیح داده شدند یک شماتیک کلی است و بسته به هر پروژه و ساختمان و شرایط مختلف ممکن است ترتیب آنها عوض و یا بعضی مراحل اضافه و حذف شوند.

قیمت سیم کشی برق ساختمان

هزینه سیم کشی برق ساختمان به عوامل مختلفی از جمله اندازه ساختمان، نوع سیم کشی (روکار یا توکار)، پیچیدگی سیستم الکتریکی و نوع مصالح و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. الکتروتات قیمت گذاری شفاف را ارائه می دهد و نرخ های رقابتی را بر اساس نیازهای خاص هر پروژه ارائه می دهد. برای دریافت قیمت دقیق بر اساس نیازهای خاص خود، توصیه می شود با کارشناسان ما در الکتروتات تماس بگیرید.قیمت سیم کشی برق ساختمان

ضمانت کیفیت خدمات چگونه است؟

الکتروتات به کیفیت کار خود افتخار می‌کند و تمام خدمات خود را با ضمانت کیفیت ارائه می دهد. این ضمانت شامل کیفیت مصالح و تجهیزات، کیفیت اجرا و عملکرد صحیح سیستم برق ساختمان می باشد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل یا نقص، الکتروتات به سرعت نسبت به رفع آنها اقدام و رضایت مشتری را تضمین می کند.ضمانت کیفیت خدمات

ثبت سفارش برای خدمات سیم کشی

برای بهره مندی از خدمات سیم کشی الکتروتات می توانید از طریق شماره های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید. کارشناسان آگاه ما اطلاعات اولیه مانند متراژ و نوع خدمتی که نیاز دارید از شما گرفته و شما را در این فرآیند راهنمایی می کنند تا برای شما یک برقکار متخصص اعزام شود. برای پیگری کردن روند کار و هرگونه سوال دیگر نیز به صورت تلفنی و حضوری می‌توانید اقدام کنید.ثبت سفارش برای خدمات سیم کشی

استانداردها و قواعد سیم کشی برق ساختمان

سیم کشی ساختمان امری پر اهمیت و پر خطر می‌باشد و باید مطابق با استانداردها و قواعد ملی ساختمان انجام شود. مقررات ملی ساختمان در مبحث 13 به طور کامل به ضوابط و مقررات مربوط به سیم کشی برق ساختمان می پردازد. الکتروتات طراحی و اجرای سیم کشی را کاملا مطابق این قواعد اجرا می‌کند تا به بهترین نحو ممکن کار جلو برود.

استانداردها و قواعد سیم کشی برق ساختمان

مقررات ملی ساختمان در مبحث 13 چه مواردی را توضیح می دهد؟

مبحث 13 مقررات ملی ساختمان درباره اینکه سطح مقطع سیم‌ ها چقدر باید باشد، هر فیوز چه ظرفیتی دارد یا فاصله سیم‌ها و ظرفیت جعبه‌های تقسیم و اتصال چقدر باید باشد و  موارد دیگر نوشته شده است. این مبحث به طور کلی به شرح موارد زیر می باشد:

  • تمام کلیدهای روشنایی ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشند.
  • پریز آشپزخانه ۶۰ و یا ۱۲۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد.
  • پریز حمام ۱۲۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد.
  • کلید کولر ۱۳۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد.
  • فاصله کلیدهای ساختمانی از کف: ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر
  • فاصله پریزهای برق، تلفن و آنتن ساختمان از کف: ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر
  • فاصله جعبه فیوز ساختمان از لوله های گاز و آب: ۱ متر
  • فاصله پنل و گوشی آیفون ساختمان از کف: ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی متر
  • فاصله آویز لامپ‌ها از سقف ساختمان: ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر
  • فاصله قوطی‌ها از چارچوب ساختمان: ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر
  • فیوز روشنایی: ۱۰ آمپر
  • فیوز پریزها: ۱۶ آمپر
  • فیوز کولرگازی و فیوز اصلی ساختمان: ۲۰ آمپر
  • فیوز کنتور ساختمان: ۲۵ آمپر

سیم کشی توکار بهتر است یا سیم کشی روکار ؟

انتخاب نوع سیم کشی (توکار یا روکار) به عوامل مختلفی مانند نوع ساختمان، سلیقه کارفرما و هزینه آن بستگی دارد. به طور کلی اگر بخواهیم این دو سیم کشی را با هم مقایسه کنیم به جدول زیر می‌رسیم:

مزایا معایب
سیم کشی توکار زیبایی بیشتر
عدم اشغال فضا
ایمنی بیشتر
هزینه بیشتر
دسترسی دشوارتر به سیم ها در صورت نیاز به تعمیرات
سیم کشی روکار هزینه کمتر
دسترسی آسان به سیم ها در صورت نیاز به تعمیرات
زیبایی کمتر
اشغال فضا

 

سیم کشی ساختمان هوشمند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سیم کشی ساختمان هوشمند نیز رواج پیدا کرده است. استفاده از فناوری‌های نوین به ویژه در صنعت ساختمان زمینه ساز تغییرات زیادی در سبک زندگی ما شده و آرامش زندگی را بیشتر کرده است. در این نوع سیم کشی، از تجهیزات هوشمند برای کنترل و مدیریت سیستم برق ساختمان استفاده می شود.

سیم کشی ساختمان هوشمندمزایای سیم کشی ساختمان هوشمند

از مزایای هوشمند سازی سیم‌کشی ساختمان موارد زیر را می‌توان شاره کرد:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • افزایش امنیت
  • افزایش آسایش و راحتی
  • امکان کنترل سیستم برق از راه دور

سوالات پر تکرار

چه تجهیزاتی برای سیم کشی ساختمان نیاز است ؟

سیم کشی ساختمان به تجهیزات مختلفی از جمله سیم و کابل ، لوله ، کلید و پریز، وسایل روشنایی، تابلوهای برق، دستگاه های تست و ابزار ایمنی نیاز دارد. الکتروتات استفاده از تجهیزات باکیفیت را برای تضمین نصب مطمئن و ایمن تضمین می کند.

محصولات الکتروتات برای نورپردازی ساختمان گارانتی دارد ؟

بله، تمام محصولات الکتروتات دارای گارانتی معتبر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =

Main Menu